Fitness Conditie Training

Fitness Conditie Training

Wat is FCT?

Fitness conditie training is een total body workout voor jong en oud. De naam zegt het al, alles komt aan bod in 60 minuten, 30 minuten conditie verbeteren/behouden (hart en longfunctie) en 30 minuten spierversterkende oefeningen (kracht toename). De ene keer ligt het accent wat meer op de benen, dan op het bovenlichaam, dan op rug en buik. De les wordt gegeven in een ronde van 3 à 4 weken, dus 3 à 4 weken dezelfde freestyle/routine.

Is FCT iets voor mij?

Wil je werken aan een goede conditie, wil je alles aanspreken, conditie en kracht in 60 minuten? Wil je een laagdrempelige actieve lesvorm? Wil je intensief bewegen op actieve up tempo muziek? Intensiviteit zelf bepalen en je eigen level kiezen? Dan is dit iets voor jou.  

Hoe ziet FCT eruit?

In de les word onder andere gebruik gemaakt van de step en afwisselend van dumbells, halters en dynaband en vele andere fitnessmaterialen om te werken aan de conditie en kracht/uithoudingsvermogen. De instap is laag, dat wil zeggen dat de mogelijkheid bestaat je eigen niveau te bepalen. Dit op gebied van in hoogte instelbare step en kilogrammen van de gewichten. Low impact en high impact wisselen elkaar af. Ook low en high kan zelf aangepast worden waardoor de les voor iedereen te volgen is. De les bestaat uit een warming up van 10 minuten bewegen op muziek, 25 minuten conditie, 25 minuten kracht en uithoudingsvermogen en 10 minuten rekken tegen spierpijn en stretchen voor ontspanning.

Benefits:

  • Afwisselende en uitdagende lessen
  • Simpel, effectief en leuk om te doen
  • Eenvoudig en dus voor iedereen geschikt
  • Verschillende soorten muziek zorgen voor inspiratie, motivatie en fun

Results:

  • Verbetering van je conditie en figuur dankzij hoge vetverbranding
  • Spierversterking van je boven- en onderlichaam
  • Tijdens FCT verbrand je ongeveer 600 calorieën