Lessen

Fight Fit

Wat is Fight Fit

Fight Fit is een toegankelijk trainingsprogramma dat verschillende doelen dient. Niet alleen wordt er aan conditie, kracht en coördinatie gewerkt; de zelfverdedigingstechnieken die je leert zijn ook nog eens doeltreffend en simpel.

Gebaseerd op vormen van vecht- en verdedigingssporten uit Israël bouw je met Fight Fit aan een sterk lichaam en een sterke geest.

Fight Fit is geschikt voor de beginnende en gevorderde sporter. Je hebt geen handschoenen of bandage nodig. In de lessen is er mogelijkheid tot differentiatie.

 

 

Pink Boxing

GRATIS DEELNAME OP AFSPRAAK

Wat is Pink Boxing

Pink Boxing is een trainingsprogramma dat alleen voor vrouwen is. Een les waarin niet wordt gespard en het contact wordt beperkt tot op de handschoenen. Hierdoor zal er een veilige omgeving ontstaan, en de vrouwen die normaal niet komen boksen, zullen het nu wel komen doen.

Wat is Cross Boxing

Een les waarin wel wordt gespard en het contact op hoofd wordt vermeden. Hierdoor zal er een veilige omgeving ontstaan, en de mensen die normaal niet komen boksen, zullen het nu wel komen doen.

Doelstelling

Het doel van de les is trainen. Boksen wordt slechts als middel gebruikt om fysiologisch wat te bereiken. Hierbij is het wel belangrijk dat de veiligheid gewaarborgd blijft. De les moet dynamisch zijn. Tijd voor klassikale instructies moet worden beperkt tot het minimum en schoonheidsfouten in de technieken moeten mogelijk zijn. Pas wanneer de veiligheid in het geding komt, moet er worden ingegrepen.

Inrichting les

De les kent 3 fases die elk een roze naam hebben gekregen.

1. Warming-Up
Warming-up op muziek zonder handschoenen.

2. Pink Attack
Combinaties maken.

3. Pink Assault
Circuittraining waarbij de intensiteit omhoog gaat en een maximale trainingsprikkel wordt behaald.

Warming-up
Doel van deze fase
Het lichaam gereed maken voor de les en enkele aspecten die terugkomen in de les inleiden.

Vormgeving
Door middel van bewegen op muziek worden er bokstechnieken gebruikt zonder dat het lichaam impact ervaart. Verhoog geleidelijk de hartslag, breng de bloedsomloop op gang en zorg dat ze in het aerobe energiesysteem terechtkomen. Afhankelijk van het accent in de les leg je tijdens deze Pink Up al globaal de nadruk op de technieken die jij in deze les wil laten terugkomen. Behandel je bijvoorbeeld voor het eerst de duik, of is er uit voorgaande lessen gebleken, dat de duik niet zo goed ging? Neem dat dan in deze fase alvast globaal mee.

Attack
Doel van deze fase

Trainen van het aerobe uithoudingsvermogen aan de hand van de “Combo van de maand” en de variaties die daarbij horen.

Vormgeving
Bij de Pink Attackfase gaan de handschoenen aan. Elke maand komt er een “Combo van de maand” uit. Bij deze combo zitten variaties die je de mogelijkheid geven om meerdere combinaties te maken

Assault
Doel
Trainen van het F-uhv (krachtuithoudingsvermogen) middels een aangegeven circuit.

Vormgeving
Net als de combo van de maand komt er elke maand ook een nieuw circuit uit. Elk circuit kent zijn eigen organisatie, methode en oefeningen.

 

Zumba

Wat is ZUMBA?

Salsa en fitness in 1!
Zumba is een work-out voor jong en oud waarbij verschillende salsa technieken aan bod komen.
De groepsles wordt ondersteund met Latijns Amerikaanse muziek. Bewegen op muziek met plezier is hierbij het uitgangspunt!
Tijdens de work-out wordt gewerkt aan conditie, kracht, balans, souplesse en ontspanning

Read More

Battle

Wat is Battle?

Battle is een effectief trainingsprogramma geïnspireerd op bewegingen uit karate, boksen en andere vechtsporten uit het Verre Oosten. De training bestaat uit dynamische stoot- en traptechnieken afgewisseld met rustige bewegingen. Battle is meer dan alleen bewegen: je bent zowel fysiek als mentaal bezig.

Read More

Virtual Cycling

Wat is Virtual Cycling?

Col d’ Izoard, Stelvio, Mont Ventoux, Alpe d’Huez… Het zijn allemaal bergen die in volledig HD voorbij komen in UiC lessen. De lessen zijn op een bijzondere dynamische wijze gefilmd, waardoor er een echte experience ontstaat. Om de ervaring compleet te maken is er sprake van een virtuele coach en een tegenstander. Zo worden de lessen uitdagend en wordt de fietser geprikkeld om als eerste boven te komen en de tegenstander te verslaan.

Virtual Cycling is elk heel uur te volgen (lesrooster).

Read More

Power

Wat is Power?

Power is een zeer effectieve groepstraining waarbij je gebruik maakt van een halter met gewichten. De zwaarte van de gewichten wordt aangepast aan jouw wensen. Power is ideaal als je wilt werken aan je hele lichaam. Je voelt je fitter en krijgt meer energie & kracht.

Read More

Yoga

Wat is Yoga?

Yoga is een training waarmee je werkt aan je lichaam en geest doormiddel van Tai Chi, yoga en pilates. Fitheid is veel meer dan fysiek sterk zijn, ook je geest moet in conditie zijn. De oorsprong van Yoga ligt in het Verre Oosten waar veel mensen Yoga en Tai Chi beoefenen. Deze oude culturen leven naar het begrip balans. Hoe vind je de juiste verhouding tussen inspanning en ontspanning? Yoga biedt de oplossing.

Read More

XCORE Training

Wat is XCORE-Training?

De XCORE-Trainer is een buis gevuld met grit. Het grit beweegt, bij elke beweging die je maakt, heen en weer van deksel naar deksel. Bij elke dynamische beweging verplaatst de vrij bewegende massa in de buis zich van deksel naar deksel. Dit geeft een aanvullende belasting op de spier- en bindweefselstructuren in het hele lichaam. De spiervezels nemen toe in omvang, waardoor het bindweefsel rondom de spiervezels oprekt. Het gevolg: de belastbaarheid van het bindweefsel wordt groter, waardoor de kans op blessures afneemt. Dit bijzondere effect genaamd Reactive Impact onderscheidt de XCORE-Trainer van het trainen met ‘dode’ gewichten, waarbij dit effect niet optreedt. 

Read More

Cycling

Wat is Cycling?

Cycling is een indoor fietsprogramma voor iedereen die wil afslanken en wil werken aan de conditie. Het is een van onze populairste programma’s. We zijn ermee groot gebracht en het is heerlijk: fietsen. Snel resultaat is mogelijk met dit programma dankzij de hoge mate van vetverbranding. Heerlijke muziek zorgt voor extra energie tijdens de uitdagende training.

Read More

G.I.T./Bootcamp

Wat is G.I.T./Bootcamp?

G.I.T. is een effectieve workout om in maar 45 minuten op een snelle, leuke én verantwoorde manier te werken aan je fitheid. Functioneel trainen in groepsverband staat centraal in deze les. Plezier, afwisseling en de hoge intensiteit van deze totale body workout zorgen voor snel resultaat.

Read More

12