Lessen

Functional Training

Wat is Functional Training?

Functional Training. is een effectieve workout om in maar 45 minuten op een snelle, leuke én verantwoorde manier te werken aan je fitheid. Functioneel trainen in groepsverband staat centraal in deze les. Plezier, afwisseling en de hoge intensiteit van deze totale body workout zorgen voor snel resultaat.

Read More

Pilates

Pilates is een trainingsmethode waarbij houding, stabiliteit, coördinatie, ademhaling en focus op lichaam en geest het uitgangspunt is. Het is een effectieve workout die spiergroepen tegelijk versterkt en rekt om een evenwichtig en soepel lichaam te krijgen. Bij Pilates ligt de focus op de rompstabiliteit. Dit zijn je rug, buik en bekkenbodemspieren. De oefeningen beschermen je rug in het dagelijks leven en zorgen voor een goede houding. Pilates heeft veel voordelen, zoals een beter lichaamsbewustzijn, balans, coördinatie, kracht en lenigheid.

Zumba

Wat is ZUMBA?

Salsa en fitness in 1!
Zumba is een work-out voor jong en oud waarbij verschillende salsa technieken aan bod komen.
De groepsles wordt ondersteund met Latijns Amerikaanse muziek. Bewegen op muziek met plezier is hierbij het uitgangspunt!
Tijdens de work-out wordt gewerkt aan conditie, kracht, balans, souplesse en ontspanning

Read More

Battle

Wat is Battle?

Battle is een effectief trainingsprogramma geïnspireerd op bewegingen uit karate, boksen en andere vechtsporten uit het Verre Oosten. De training bestaat uit dynamische stoot- en traptechnieken afgewisseld met rustige bewegingen. Battle is meer dan alleen bewegen: je bent zowel fysiek als mentaal bezig.

Read More

Virtual Cycling

Wat is Virtual Cycling?

Col d’ Izoard, Stelvio, Mont Ventoux, Alpe d’Huez… Het zijn allemaal bergen die in volledig HD voorbij komen in UiC lessen. De lessen zijn op een bijzondere dynamische wijze gefilmd, waardoor er een echte experience ontstaat. Om de ervaring compleet te maken is er sprake van een virtuele coach en een tegenstander. Zo worden de lessen uitdagend en wordt de fietser geprikkeld om als eerste boven te komen en de tegenstander te verslaan.

Virtual Cycling is elk heel uur te volgen (lesrooster).

Read More

Power

Wat is Power?

Power is een zeer effectieve groepstraining waarbij je gebruik maakt van een halter met gewichten. De zwaarte van de gewichten wordt aangepast aan jouw wensen. Power is ideaal als je wilt werken aan je hele lichaam. Je voelt je fitter en krijgt meer energie & kracht.

Read More

Yoga

Wat is Yoga?

Yoga is een training waarmee je werkt aan je lichaam en geest doormiddel van Tai Chi, yoga en pilates. Fitheid is veel meer dan fysiek sterk zijn, ook je geest moet in conditie zijn. De oorsprong van Yoga ligt in het Verre Oosten waar veel mensen Yoga en Tai Chi beoefenen. Deze oude culturen leven naar het begrip balans. Hoe vind je de juiste verhouding tussen inspanning en ontspanning? Yoga biedt de oplossing.

Read More

XCORE Training

Wat is XCORE-Training?

De XCORE-Trainer is een buis gevuld met grit. Het grit beweegt, bij elke beweging die je maakt, heen en weer van deksel naar deksel. Bij elke dynamische beweging verplaatst de vrij bewegende massa in de buis zich van deksel naar deksel. Dit geeft een aanvullende belasting op de spier- en bindweefselstructuren in het hele lichaam. De spiervezels nemen toe in omvang, waardoor het bindweefsel rondom de spiervezels oprekt. Het gevolg: de belastbaarheid van het bindweefsel wordt groter, waardoor de kans op blessures afneemt. Dit bijzondere effect genaamd Reactive Impact onderscheidt de XCORE-Trainer van het trainen met ‘dode’ gewichten, waarbij dit effect niet optreedt. 

Read More

Cycling

Wat is Cycling?

Cycling is een indoor fietsprogramma voor iedereen die wil afslanken en wil werken aan de conditie. Het is een van onze populairste programma’s. We zijn ermee groot gebracht en het is heerlijk: fietsen. Snel resultaat is mogelijk met dit programma dankzij de hoge mate van vetverbranding. Heerlijke muziek zorgt voor extra energie tijdens de uitdagende training.

Read More

Fitness Conditie Training

Wat is FCT?

Fitness conditie training is een total body workout voor jong en oud. De naam zegt het al, alles komt aan bod in 60 minuten, 30 minuten conditie verbeteren/behouden (hart en longfunctie) en 30 minuten spierversterkende oefeningen (kracht toename). De ene keer ligt het accent wat meer op de benen, dan op het bovenlichaam, dan op rug en buik. De les wordt gegeven in een ronde van 3 à 4 weken, dus 3 à 4 weken dezelfde freestyle/routine.

Read More

12