Lessen

Start2Run

Wil jij beginnen met hardlopen of na lange tijd het hardlopen weer oppakken? Begin goed en geef je op voor Start 2 Run bij Perfect Body Fitness! Gedurende 12 weken leer je onder begeleiding van een trainer verantwoord hardlopen.

De voordelen op een rijtje:
• Zeer geschikt voor beginners! Er is sprake van een rustige opbouw, afwisselend lopen en rennen in een rustig tempo, waarbij we toewerken naar steeds grotere stukken aaneengesloten rennen
• Train met begeleiding, waarbij er veel persoonlijke aandacht is en oog is voor het individu
• Leer de juiste looptechniek, zodat je met plezier kunt blijven hardlopen

De duur van de trainingen zal liggen tussen de 45 en 60 minuten, inclusief warming-up, cooling down en rekken en strekken.

Aanvang van de cursus is donderdag 21 juni om 19.00 uur, onder voorbehoud van voldoende aanmeldingen (minimaal 10 personen). De intekenlijst is te vinden bij de balie van de Van Hallstraat. Leden van Perfect Body mogen gratis deelnemen, de kosten voor niet-leden bedragen 60 euro.

Pilates

Pilates is een trainingsmethode waarbij houding, stabiliteit, coördinatie, ademhaling en focus op lichaam en geest het uitgangspunt is. Het is een effectieve workout die spiergroepen tegelijk versterkt en rekt om een evenwichtig en soepel lichaam te krijgen. Bij Pilates ligt de focus op de rompstabiliteit. Dit zijn je rug, buik en bekkenbodemspieren. De oefeningen beschermen je rug in het dagelijks leven en zorgen voor een goede houding. Pilates heeft veel voordelen, zoals een beter lichaamsbewustzijn, balans, coördinatie, kracht en lenigheid.

Fight Fit

Wat is Fight Fit

Fight Fit is een toegankelijk trainingsprogramma dat meerdere doelen dient. Niet alleen wordt er aan conditie, coördinatie, kracht en beheersing gewerkt, de zelfverdedigingstechnieken die je leert zijn ook nog eens doeltreffend en simpel.

Maar Fight Fit is meer dan een training voor je lichaam! Door de persoonlijke aandacht, de opzet van de lessen en het aanleren van de technieken werk je ook aan je zelfvertrouwen. Je zult merken dat je niet alleen een sterker lichaam krijgt, maar je je ook sterker zult voelen.

Elke les ziet er ongeveer hetzelfde uit qua opbouw, je weet dus wat je kunt verwachten. We beginnen met een goede warming-up, bestaande uit onder andere stoottechnieken voor de spiegel, oefeningen voor de buikspieren en een aantal spelletjes. Hierna volgt de techniektraining. Deze bestaat uit uitleg, voorbeeld en zelf doen. Na de technieken sluiten we af met een cooling down. In elke fase van de training is er ruimte voor vragen, aanwijzingen en tips, zodat zowel beginners als gevorderden op hun eigen niveau kunnen deelnemen.

 

 

Pink Boxing

GRATIS DEELNAME OP AFSPRAAK

Wat is Pink Boxing

Pink Boxing is een trainingsprogramma dat alleen voor vrouwen is. Een les waarin niet wordt gespard en het contact wordt beperkt tot op de handschoenen. Hierdoor zal er een veilige omgeving ontstaan, en de vrouwen die normaal niet komen boksen, zullen het nu wel komen doen.

Wat is Cross Boxing

Een les waarin wel wordt gespard en het contact op hoofd wordt vermeden. Hierdoor zal er een veilige omgeving ontstaan, en de mensen die normaal niet komen boksen, zullen het nu wel komen doen.

Doelstelling

Het doel van de les is trainen. Boksen wordt slechts als middel gebruikt om fysiologisch wat te bereiken. Hierbij is het wel belangrijk dat de veiligheid gewaarborgd blijft. De les moet dynamisch zijn. Tijd voor klassikale instructies moet worden beperkt tot het minimum en schoonheidsfouten in de technieken moeten mogelijk zijn. Pas wanneer de veiligheid in het geding komt, moet er worden ingegrepen.

Inrichting les

De les kent 3 fases die elk een roze naam hebben gekregen.

1. Warming-Up
Warming-up op muziek zonder handschoenen.

2. Pink Attack
Combinaties maken.

3. Pink Assault
Circuittraining waarbij de intensiteit omhoog gaat en een maximale trainingsprikkel wordt behaald.

Warming-up
Doel van deze fase
Het lichaam gereed maken voor de les en enkele aspecten die terugkomen in de les inleiden.

Vormgeving
Door middel van bewegen op muziek worden er bokstechnieken gebruikt zonder dat het lichaam impact ervaart. Verhoog geleidelijk de hartslag, breng de bloedsomloop op gang en zorg dat ze in het aerobe energiesysteem terechtkomen. Afhankelijk van het accent in de les leg je tijdens deze Pink Up al globaal de nadruk op de technieken die jij in deze les wil laten terugkomen. Behandel je bijvoorbeeld voor het eerst de duik, of is er uit voorgaande lessen gebleken, dat de duik niet zo goed ging? Neem dat dan in deze fase alvast globaal mee.

Attack
Doel van deze fase

Trainen van het aerobe uithoudingsvermogen aan de hand van de “Combo van de maand” en de variaties die daarbij horen.

Vormgeving
Bij de Pink Attackfase gaan de handschoenen aan. Elke maand komt er een “Combo van de maand” uit. Bij deze combo zitten variaties die je de mogelijkheid geven om meerdere combinaties te maken

Assault
Doel
Trainen van het F-uhv (krachtuithoudingsvermogen) middels een aangegeven circuit.

Vormgeving
Net als de combo van de maand komt er elke maand ook een nieuw circuit uit. Elk circuit kent zijn eigen organisatie, methode en oefeningen.

 

Zumba

Wat is ZUMBA?

Salsa en fitness in 1!
Zumba is een work-out voor jong en oud waarbij verschillende salsa technieken aan bod komen.
De groepsles wordt ondersteund met Latijns Amerikaanse muziek. Bewegen op muziek met plezier is hierbij het uitgangspunt!
Tijdens de work-out wordt gewerkt aan conditie, kracht, balans, souplesse en ontspanning

Read More

Battle

Wat is Battle?

Battle is een effectief trainingsprogramma geïnspireerd op bewegingen uit karate, boksen en andere vechtsporten uit het Verre Oosten. De training bestaat uit dynamische stoot- en traptechnieken afgewisseld met rustige bewegingen. Battle is meer dan alleen bewegen: je bent zowel fysiek als mentaal bezig.

Read More

Virtual Cycling

Wat is Virtual Cycling?

Col d’ Izoard, Stelvio, Mont Ventoux, Alpe d’Huez… Het zijn allemaal bergen die in volledig HD voorbij komen in UiC lessen. De lessen zijn op een bijzondere dynamische wijze gefilmd, waardoor er een echte experience ontstaat. Om de ervaring compleet te maken is er sprake van een virtuele coach en een tegenstander. Zo worden de lessen uitdagend en wordt de fietser geprikkeld om als eerste boven te komen en de tegenstander te verslaan.

Virtual Cycling is elk heel uur te volgen (lesrooster).

Read More

Power

Wat is Power?

Power is een zeer effectieve groepstraining waarbij je gebruik maakt van een halter met gewichten. De zwaarte van de gewichten wordt aangepast aan jouw wensen. Power is ideaal als je wilt werken aan je hele lichaam. Je voelt je fitter en krijgt meer energie & kracht.

Read More

Yoga

Wat is Yoga?

Yoga is een training waarmee je werkt aan je lichaam en geest doormiddel van Tai Chi, yoga en pilates. Fitheid is veel meer dan fysiek sterk zijn, ook je geest moet in conditie zijn. De oorsprong van Yoga ligt in het Verre Oosten waar veel mensen Yoga en Tai Chi beoefenen. Deze oude culturen leven naar het begrip balans. Hoe vind je de juiste verhouding tussen inspanning en ontspanning? Yoga biedt de oplossing.

Read More

XCORE Training

Wat is XCORE-Training?

De XCORE-Trainer is een buis gevuld met grit. Het grit beweegt, bij elke beweging die je maakt, heen en weer van deksel naar deksel. Bij elke dynamische beweging verplaatst de vrij bewegende massa in de buis zich van deksel naar deksel. Dit geeft een aanvullende belasting op de spier- en bindweefselstructuren in het hele lichaam. De spiervezels nemen toe in omvang, waardoor het bindweefsel rondom de spiervezels oprekt. Het gevolg: de belastbaarheid van het bindweefsel wordt groter, waardoor de kans op blessures afneemt. Dit bijzondere effect genaamd Reactive Impact onderscheidt de XCORE-Trainer van het trainen met ‘dode’ gewichten, waarbij dit effect niet optreedt. 

Read More

12